Eurovision 2016, η εδραίωση των γραφικών;

Ο 61ός διαγωνισμός τραγουδιού της Eurovision είναι γεγονός. Η Στοκχόλμη ετοιμάζεται να υποδεχθεί το δημοφιλέστερο τηλεοπτικό, διαδικτυακό και μουσικό γεγονός της Γηραιάς Ηπείρου, σε μια φάση που πιθανότατα ωθεί το διαγωνισμό στη μετάβαση στην εποχή των γραφικών. Και εξηγούμαι:

Πέρσι, ο Μανς Ζέλμερλοου κέρδισε στη Βιέννη με το We Are The Heroes, που ακούστηκε πολύ στα ραδιόφωνα, χάρη κυρίως –ή τουλάχιστον και- στα πρωτότυπα γραφικά, που τον συνόδευαν επί σκηνής. Φέτος, ως μεγάλο φαβορί διαγράφεται ο Ρώσος Σεργκέι Λαζάρεφ, με ανάλογα εντυπωσιακά γραφικά, για τα οποία προϊδεάζει το video clip του.

Τυχόν νίκη του Ρώσου, που ενισχύεται ως πιθανότητα από το μπλοκ των πρώην σοβιετικών χωρών, καθώς και από το γεγονός ότι είναι ιδιαίτερα ελκυστικός ως παρουσία, θα επισφραγίσει τη μετάβαση στην εποχή, όπου ο νικητής θα καθορίζεται εν πολλοίς από το γραφιστικό του «ντύσιμο». Ως παλαιόθεν φαν του διαγωνισμού, επιτρέψτε μου να μελαγχολήσω λίγο για αυτό. Ήρθε η ώρα να εκφράσω την προτίμησή μου στη νίκη της Ιταλίας πέρσι, η οποία, μολονότι πρώτη στο κοινό (που βαρύνει με 50% την τελική βαθμολογία) υπερσκελίστηκε τόσο από τη βαριά βιομηχανία της Ρωσίας όσο και από τον τελικό νικητή των επιτροπών, με τα γραφικά.

Δυστυχώς ή ευτυχώς, ο θεσμός ακολουθεί την εξέλιξη της κοινωνίας και του θεάματος, οπότε το καλό τραγούδι δεν θα αρκεί πια για τη νίκη. Θα απαιτείται ένας περίπλοκος συνδυασμός θεάματος (που ούτως ή άλλως υπήρχε την τελευταία δεκαπενταετία), τραγουδιού, γραφικών και αέρα μάρκετινγκ (στον οποίο πχ το Σαν Μαρίνο δεν θα φτάσει ποτέ στο επίπεδο Ρωσίας ή Σουηδίας-λέμε τώρα..).

Αλλά ας μην γκρινιάζω άλλο. Ας προχωρήσω, όπως και πέρσι, σε σύντομη παρουσίαση ορισμένων “Facts and Figures” του φετινού διαγωνισμού.

Ο τελικός θα διεξαχθεί το Σάββατο 14 Μαΐου 2016 και οι δύο ημιτελικοί την Τρίτη 10 και την Πέμπτη 12, ως είθισται πια. Συμμετέχουν 43 χώρες, 3 περισσότερες από πέρσι, καθώς επέστρεψαν η Βοσνία-Ερζεγοβίνη, η Βουλγαρία, η Κροατία και η Ουκρανία, ενώ αποχώρησε η Πορτογαλία (για να προετοιμαστεί καλύτερα για το 2017, καθώς παραμένει η μακροβιότερη χώρα του θεσμού χωρίς νίκη). Η ηχηρότερη απουσία εξακολουθεί να είναι η Τουρκία (για τρίτη χρονιά), με το αιτιολογικό ότι δεν εισακούστηκαν εισηγήσεις της επί του τρόπου βαθμολογίας (άβυσσος η ψυχή των γειτόνων.. μόνο ριγμένους δεν τους έλεγες όλη τη δεκαετία από τη νίκη της Σερτάμπ το 2003 και εντεύθεν – μόνο μία φορά δεν μπήκαν στη δεκάδα, λόγω της υποστήριξης από τους απανταχού μουσουλμάνους, σε μια Ευρώπη που οι καθολικοί και οι προτεστάντες δεν ασχολούνται και πολύ με το θεσμό).

Η Ελλάδα μετέχει με ένα τραγούδι αμφιλεγόμενο, το Utopian Land των Argo, μία ιδιαίτερη μίξη ποντιακού με χιπ χοπ, που προέκυψε από απευθείας ανάθεση της ΕΡΤ, με λίγη γκρίνια ότι στο συγκρότημα μετέχει η πρώην σύζυγος του προέδρου της ΕΡΤ Διονύση Τσακνή. Η 2η θέση εμφάνισης στον 1ο ημιτελικό δεν βοηθάει ακόμα περισσότερο την πρόκριση στον τελικό, με συνέπεια να εκφράζονται απόψεις ότι φέτος είναι ίσως η πρώτη χρονιά από καθιερώσεως ημιτελικών (2004), που κινδυνεύουμε με αποκλεισμό από τον τελικό, δοθείσης και της διεθνούς δυσφήμησης της χώρας λόγω χειρισμού του προσφυγικού ζητήματος, το οποίο το Utopian Land δεν διστάζει να υπενθυμίζει.

Η Κύπρος εμφανίζεται αργότερα από την Ελλάδα στον ίδιο ημιτελικό, με το Alter Ego των Minus One, ένα συμπαθητικό pop rock, που –μεταξύ μας- μου αρέσει περισσότερο.

Φέτος διακινδυνεύω την πρόβλεψη ότι υπάρχει φαβορί και έρχεται από τη Ρωσία. Το You Are The Only One τα έχει όλα:

  • «Πιασάρικο», εμπορικό ρυθμό,
  • Εντυπωσιακά γραφικά,
  • Ελκυστικό ερμηνευτή και
  • Μπλοκ υποστηρικτικών χωρών.

Προς Μόσχα 2017 το βλέπω, λοιπόν. Έχει αυτό που λέμε στα πολιτικά γκάλοπ «παράσταση νίκης». Έχει και τη λέξη One και τελειώνει με το δείκτη σηκωμένο στο σηκωμένο δεξί χέρι (όπως Έλενα). Κατά τα άλλα, το γενικότερο επίπεδο των τραγουδιών είναι ελαφρώς χειρότερο από το περσινό και από τα υπόλοιπα θα ξεχώριζα:

  • το Sound of Silence της Αυστραλίας –που μολονότι στην περσινή πρώτη της συμμετοχή δήλωνε ότι αν δεν κερδίσει δεν θα επανεμφανιστεί, μάλλον το ξανασκέφτηκε, καθώς το ντεμπούτο στην 5η θέση ανάμεσα σε 40 χώρες δεν είναι δα και κακό-,
  • το αμερικανικής αισθητικής Miracle του Αζερμπαϊτζάν, που, μετά και τη νίκη του 2011, συνεχίζει το σερί των πολύ καλών παρουσιών της καυκάσιας ισλαμικής χώρας, η οποία βασίζεται πολύ στο διαγωνισμό για την τουριστική προβολή της,
  • το Heartbeat της Λετονίας, στη συνέχεια του μοτίβου της περσινής 6ης θέσης, με μια δυτική αίσθηση τραγουδιού με κάποια άποψη και
  • το Icebreaker της Νορβηγίας, που, μολονότι θυμίζει το στυλ του προπέρσινου τραγουδιού της χώρας, αποτελεί το καλύτερο, κατά τη γνώμη μου, τραγούδι του σκανδιναβικού μπλοκ, επομένως πιθανό για πεντάδα.

Τέλος, να τονίσω ότι φέτος αλλάζει ο τρόπος ανακοίνωσης της βαθμολογίας. Επειδή διαπιστώθηκε ότι η μέχρι τώρα ροή ανακοίνωσης βαθμολογιών οδηγούσε συχνά σε γνωστοποίηση του νικητή συχνά πολύ πριν τη λήξη του σόου, γεγονός ανεπίτρεπτο τηλεοπτικά και διαφημιστικά, φέτος, για πρώτη φορά, θα ακούμε τους εκπροσώπους των χωρών να δίνουν τους πόντους των επιτροπών και στο τέλος της βραδιάς θα δούμε να προστίθενται μονομιάς οι ψήφοι του κοινού, πρώτα στις θέσεις 11 έως 26 και μετά αργά και βασανιστικά αντίστροφα στην πρώτη δεκάδα.

Επειδή μιλάμε για την εβδομάδα μετά την Κυριακή του Θωμά, περιορίστε τον οβελία στην ημέρα του Πάσχα, προκειμένου η πίτσα των βραδιών της Eurovision να μην ωθήσει το πρώτο θαλάσσιο μπάνιο σας στον Αύγουστο.. Απολαύστε το διαγωνισμό με καλούς φίλους και δίνω ραντεβού στη eurofan πλατφόρμα του beautyguard για τον καθιερωμένο πια απολογισμό..

current_Panos

0 Comments

Leave a reply

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*

contact us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Sending

©2015

Log in with your credentials

Forgot your details?